VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
(„VOP“)
Vážení zákazníci a zájemci o naše produkty
v tomto textu jsme pro Vás shrnuli všechny důležité právní informace týkající se objednávání a nakupování fyzických produktů na našich webových stránkách. VOP obsahují i tzv. sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy dle § 1820 občanského zákoníku. Před vlastním uzavřením smlouvy projevujete svůj souhlas s VOP odesláním závazné objednávky prostřednictvím e-mailu. VOP se tím stanou součástí uzavřené smlouvy a budou i pro Vás závazné. Přečtěte si proto, prosím, VOP pečlivě. Pokud budete mít nějaké nejasnosti nebo dotazy, kontaktujte nás ještě před odesláním objednávky. Děkujeme Vám za čas, který přečtení VOP věnujete.
Pro lepší orientaci připojujeme podrobný OBSAH VOP:
I. DŮLEŽITÉ POJMY, INSTITUTY A OSOBY
II. INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY (§ 1820 občanského zákoníku)
III. OBJEDNÁVKA ZBOŽÍ A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
IV. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
V. DODACÍ PODMÍNKY
VI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
VIII. SPOTŘEBITELSKÉ RECENZE
IX. ZÁVĚREM
I. DŮLEŽITÉ POJMY, INSTITUTY A OSOBY
1. E-shop:
Je to internetový obchod na webovém rozhraní www.araretama.cz nebo sesterstvi.cz V textu VOP používáme i pojem Web anebo Webové rozhraní.
2. Prodávající:
Je právnická osoba, která prodává zboží nabízené v E-shopu:
ELOAH s.r.o.
IČ: 08781982
Sídlo: Rybná 716/24, 11000 Praha 1
E-mail: esence
Telefon: +420 604 235 931
Provozovna není zřízena
Poskytovatel je zapsaný v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze sp.zn. C 325172
Adresa pro doručování je shodná s adresou sídla. Na uvedeném e-mailu jsme Vám k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.
Pokud je v textu VOP uvedeno „My“, „Nás“, „Naše“ apod., myslí se tím vždy Prodávající.
3. Kupující: Kupujícím je ten, kdo s Námi jako Prodávajícím prostřednictvím Webu uzavře kupní smlouvu, kterou koupí některé z nabízených položek zboží. Kupujícím může být jak spotřebitel, tak podnikatel nebo nepodnikající právnická osoba (například spolek).
Pokud je v textu VOP uvedeno „Vy“, „Vás“, „Vaše“ apod., myslí se tím vždy Kupující.
4. Spotřebitel:
Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, prohlašujete tím, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel. Dopad to má především na možnost odstoupení od Smlouvy bez uvedení důvodů.
5. Kupní smlouva:
Na prodej zboží z E-shopu je mezi Námi jako Prodávajícím a Vámi jako Kupujícím uzavírána Kupní smlouva. Proces uzavírání Kupní smlouvy prostřednictvím Webového rozhraní je popsán podrobně v těchto VOP. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena Vaší objednávkou (vyplněným objednávkovým formulářem na Webovém rozhraní) a jejím přijetím z Naší strany a těmito VOP. To znamená, že ustanovení těchto VOP jsou součástí uzavřené Kupní smlouvy. Pokud je v dalším textu používán pojem „Smlouva“, myslí se tím Kupní smlouva.
6. Smlouva uzavřená distančním způsobem:
Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využíváme Webové rozhraní. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a případné telefonní hovory) si jako Kupující hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované Vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
7. Spotřebitelská smlouva:
Je to Smlouva, ve které jako Kupující vystupuje Spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní Kupující. Pokud se některé právo týká pouze Spotřebitele, je to v těchto VOP výslovně uvedeno (tj. místo „Kupující“ je uvedeno „Spotřebitel“).
8. Závaznost VOP:
Odesláním závazné objednávky prostřednictvím e-mailu dáváte svůj souhlas s VOP. Tím se VOP stávají součástí Kupní smlouvy a jsou jak pro Nás, tak pro Vás závazné.
9. Rozhodné právní předpisy:
Jsou to platné právní předpisy, které se použijí na Kupní smlouvu a vztah mezi námi z této smlouvy vzniklý. Jedná se zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších právních předpisů (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Kupujícím Spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších právních předpisů. Pokud je v tomto textu na konkrétní §§ právních předpisů odkazováno, můžete si kliknutím na ně zobrazit přímo jejich aktuální znění.
II. SDĚLENÍ PRO SPOTŘEBITELE PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY
Jedná se o shrnutí informací dle § 1820 NOZ, které máme uvedené na Webu a podle NOZ jsme povinni Vám je poskytnout i v textové podobě (a za tu se pro tyto účely pouhé uvedení na Webu nepovažuje).
1. Údaje o hlavních vlastnostech zboží jsou vždy uvedené přímo v popisu daného zboží na Webu. Kliknutím na jednotlivé položky se Vám zobrazí podrobný popis. Věnujte proto, prosím, popisu zboží svoji pozornost a v případě nejasností Nás kontaktujte ještě před odesláním objednávky.
2. Údaje o Naší totožnosti, adresa sídla, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty jsme již uvedli výše, v čl. I. odst. 2 VOP.
3. Cena je vždy uvedená u každé položky zboží. K ceně zboží se připočítává cena za dopravu (s výjimkou případů, kdy je zboží zasíláno v rámci akce doprava zdarma – o tomto jste rovněž vždy informováni přímo na Webu i v potvrzující e-mailové zprávě, kterou Vám pošleme.
4. Zboží lze hradit klasickým bankovním převodem nebo dobírkou a o způsobu úhrady se dohodneme e-mailem předem.
5. Zboží je dodáváno do 7 pracovních dnů od zaplacení kupní ceny, v případě dobírky pak do 7 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě, že objednávané zboží není skladem, bude dodáno dle dohody mezi Námi a Vámi.
6. Spotřebitel může odstoupit od Kupní smlouvy během 14 dní od převzetí zboží. K odstoupení lze využít vzorový formulář, který tvoří přílohu VOP a je i v závěrečné části VOP anebo odstoupit jakoukoli jinou formou tak, aby bylo zřejmé, od jaké smlouvy Spotřebitel odstupuje a jakého zboží se odstoupení týká. Odstoupit ovšem ani Spotřebitel nemůže, pokud jde o zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co Spotřebitel zapečetěný obal porušil. V případě produktu Aqua Ignea – barevný balzám: nelze vrátit, pokud je balzám promíchaný – tj. vrstva čirého gelu je promíchána s barevným olejem tak, že vznikla jednobarevná emulze.
7. V případě odstoupení od Kupní smlouvy nese (platí) Spotřebitel náklady na vrácení zboží Prodávajícímu.
8. Spotřebitel má právo reklamovat vadné zboží, a tím uplatnit svá práva z vadného plnění. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VII. VOP.
9. Vyřizování stížností, orgány dohledu a státního dozoru: Máte-li k uzavřené smlouvě, jejímu plnění či Naší činnosti nějakou stížnost, kontaktujte Nás prosím na e-mailu esence@araretama.cz. Podnikáme na základě živnostenského oprávnění, proto kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad. Dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí především Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
10. Mimosoudní vyřizování sporů spotřebitelů: Pokud mezi Prodávajícím a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, Česká obchodní inspekce, oddělení mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR), Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce: www.coi.cz, www.adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
III. OBJEDNÁVKA ZBOŽÍ A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
1. Objednávání zboží probíhá pouze přes Webové rozhraní, tj. vyplněním a odesláním objednávkového formuláře v E-shopu.
2. Popis zboží:
Veškeré důležité informace o zboží najdete přímo v E-shopu. Jsou zde vyobrazeny jednotlivé položky a kliknutím na ně se Vám zobrazí podrobný popis, případně další fotografie zboží, možné varianty, návod na použití a udržování, je-li potřebný.
Upozorňujeme, že barevnost zboží se ve skutečnosti může drobně lišit od podoby, kterou vidíte na monitoru počítače, tabletu, displeji mobilu nebo obdobného zařízení, a to zejména dle jejich rozlišení. Drobná odchylka v barevnosti nebo struktuře materiálu proto není důvodem k reklamaci.
Věnujte, prosím, pozornost pokynům týkající zacházení se zbožím balzám Aqua Ignea. Jejich porušení může mít za následek neuznání případné reklamace.
Prezentace zboží uvedená na Webovém rozhraní je informativního charakteru. Jako Prodávající nejsme povinni uzavřít Smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.
3. Objednání zboží:
Pro objednání přes Webové rozhraní slouží e-mailová zpráva, kde jako Kupující vyplníte jméno, příjmení nebo firmu, popř. IČ, DIČ, informace o objednávaném zboží, e-mail, telefonní kontakt a vyberete způsob úhrady a způsob doručení zboží.
4. Potvrzení přijetí objednávky, uzavření Kupní smlouvy:
O přijetí e-mailu s Vaší objednávkou Vás budeme informovat e-mailem zaslaným na Vaši elektronickou adresu. V tomto e-mailu Vám rekapitulujeme cenu zboží a dopravy, potvrdíme způsob úhrady. Jakmile naši nabídku odsouhlasíte, budeme objednávku považovat za závaznou a e-mailem Vám potvrdíme objednávku. Smlouva bude tímto uzavřena. Součástí potvrzovacího e-mailu je i text těchto VOP, potvrzení o uzavření Smlouvy a faktura na zboží.
5. Zrušení objednávky, změny uzavřené Kupní smlouvy:
Objednávku můžete zrušit až do okamžiku potvrzení jejího přijetí z Naší strany. Do doby uzavření Smlouvy můžete svoji objednávku zrušit e-mailem poslaným na náš e-mail esence@araretama.cz. Pokud už dojde k uzavření Smlouvy, jakékoli změny uzavřené Smlouvy jsou možné jen na základě dohody mezi námi, případně můžete od Smlouvy odstoupit, pokud to zákon nebo tyto VOP umožňují.
Jako Prodávající si vyhrazujeme právo neuzavřít Smlouvu, pokud dojde k vyčerpání skladových zásob a nejsme schopni je během několika dní doplnit a zboží v dodací lhůtě dodat anebo pokud z kapacitních důvodů nejsme schopni v běžné dodací lhůtě zboží dodat. Ze stejných důvodů jsme oprávněni i odstoupit od uzavřené Smlouvy (neboť bychom nebyli schopni Vašim požadavkům vyhovět). Odstoupení bychom zaslali s uvedením důvodů na Váš e-mail a nabývá účinnosti okamžikem jeho doručení. Pokud by nastala situace, že jste jako Kupující již předtím uhradili celou nebo část kupní ceny, přijaté finanční plnění Vám v tomto případě vrátíme stejným způsobem, jako byla platba uhrazena z Vaší strany, případně jiným způsobem s Vámi dohodnutým. Doba vrácení přijatého plnění závisí na zvoleném způsobu platby, nepřekročí však dobu 14 dnů od okamžiku informování o nemožnosti dodat zboží nebo účinnosti odstoupení od Smlouvy.
6. V pochybnostech Vás můžeme kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, takovou objednávkou se nadále nezabýváme.
7. Objednávat zboží v E-shopu je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Expedice probíhá pouze v pracovní dny. Upozorňujeme, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti E-shopu v důsledku nutné údržby webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídáme, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.
8. Vlastnické právo ke zboží na Vás jako Kupujícího přechází v okamžiku, kdy jsou splněny obě následující podmínky – je uhrazena celá kupní cena a zboží jste převzali.
IV. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Cena zboží:
Cena je uvedena přímo u každé položky zboží v E-shopu. Cena je platná po celou dobu, kdy je na webovém rozhraní uvedena. K ceně zboží je připočítáváno dopravné a balné (viz podrobněji článek V. těchto VOP). Konečná kalkulovaná cena potvrzená námi e-mailem je včetně dopravného.
2. Sjednaná cena a chyby v uvedené ceně:
Sjednanou cenou je cena uvedená u zboží v okamžiku odeslání Vaší objednávky. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny v E-shopu (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsme povinni Vám za takovou zjevně chybnou cenu zboží dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. V případě, že by již došlo z Vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit a uhrazenou částku Vám v tom případě vrátíme. Dojde-li ke změně ceny v době mezi odesláním Vaší objednávky a jejím potvrzením z naší strany, platí cena uvedená v E-shopu v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
3. Dodání zboží až po zaplacení:
Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsme povinni Vám zboží dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny.
4. Možnosti úhrady kupní ceny:
Bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na náš bankovní účet: pokyny k platbě, v podobě faktury, obdržíte v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a Produkty co nejdříve dodány.
Dobírkou v hotovosti (případně kartou, pokud to přepravce nebo konkrétní výdejní místo umožňuje).
V hotovosti při osobním odběru
5. Splatnost kupní ceny:
Kupní cena je splatná do 7 dní od uzavření Smlouvy, při osobním odběru a dobírce v den odběru/dodání zboží. Datum splatnosti je uvedené na faktuře. V případě úhrady klasickým bankovním převodem je kupní cena zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na náš bankovní účet.
Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.
Zboží není možné hradit formou splátkového kalendáře.
V. DODACÍ PODMÍNKY:
1. Možnosti dodání zboží:
Zboží dodáváme prostřednictvím Vámi zvoleného způsobu přepravy, kterou nabízíme na Vámi uvedenou doručovací adresu nebo výdejní místo. Pro dodání můžete zvolit i osobní odběr v Praze, na základě telefonické domluvy.
Při převzetí zásilky si, prosím, vždy zkontrolujte neporušenost obalu, a pokud zjistíte nedostatky, uplatněte je ihned u přepravce a kontaktujte Nás (podrobnosti níže v článku VII. o uplatňování reklamace). Odmítnutí zásilky s poškozeným obalem se nepovažuje za bezdůvodné odmítnutí převzetí zásilky. Naopak, pokud podpisem dodacího listu nebo soupisu balíků přepravce nebo obdobného dokumentu stvrdíte převzetí zásilky, máme možnost následnou reklamaci zboží z důvodu porušení celistvosti obalu zamítnout, pokud se Vám nepodaří prokázat, že opravdu k takovému poškození došlo.
2. Dodací lhůta:
Zboží Vám dodáme do 7 pracovních dnů od úhrady kupní ceny, resp. od uzavření Smlouvy, objednáváte-li na dobírku anebo volíte osobní odběr. Konkrétní délka dodací lhůty závisí na zvoleném způsobu dopravy. O expedici a předpokládané době dodání obdržíte informaci na Váš e-mail a od přepravce email nebo SMS na telefonní kontakt zadaný v objednávce.
Pokud by zboží nebylo možné v uvedené lhůtě dodat, budeme Vás kontaktovat, abychom domluvili další postup a pokud se nedohodneme na dodání v pozdější lhůtě, můžete jak Vy, tak my od Smlouvy odstoupit. Odstoupení je pak účinné okamžikem, kdy je doručeno druhé straně Smlouvy v písemné formě poštou nebo e-mailem.
3. Náklady na dopravu (přepravné):
Výše ceny za dodání zboží závisí na Vámi zvoleném způsobu dodání a je uvedena na Webovém rozhraní a bude uvedena i e-mailu, který objednávku potvrzuje.
4. Důležité upozornění k doručování a převzetí zboží:
S přípravou zboží k expedici i s jeho doručováním nám vznikají náklady. Pokud si tedy po objednání svůj zájem rozmyslíte a víte, že zboží již nechcete, dejte Nám o tom co nejdříve vědět, ať zboží zbytečně neodesíláme. Pokud se takto rozhodnete ještě před uzavřením Smlouvy, stačí poslat storno objednávky na Náš e-mail esence@araretama.cz. Pokud se tak rozhodnete až po uzavření smlouvy a zvlášť poté, co již jsme Vás informovali o předání zboží přepravci, pak je-li možné dle těchto VOP nebo zákona odstoupit od Smlouvy, pošlete na Náš e-mail odstoupení od Smlouvy.
Pokud byste totiž pouze bezdůvodně odmítli převzít zboží od přepravce nebo ve výdejním místě, nepovažuje se v takovém případě Naše povinnost dodat zboží za nesplněnou a není považována ani za odstoupení od Smlouvy z Vaší strany, tj. nevzniká Nám automaticky povinnost Vám (ani když jste Spotřebitel) vrátit peníze za zboží, které odmítnete bez dalšího od přepravce převzít. V případě, že byste zásilku bezdůvodně odmítli převzít, máme nárok na náhradu nákladů spojených s jejím dodáním a uskladněním, jakož i dalších nákladů, které Nám z důvodu nepřevzetí zásilky vzniknou. Při bezdůvodném odmítnutí převzetí zboží z Vaší strany máme rovněž možnost od Smlouvy odstoupit.
Pokud by bylo nutné z důvodů na Vaší straně doručovat zásilku opakovaně anebo jiným než objednaným způsobem, jste povinni Nám uhradit náklady na opakované doručení nebo na doručení jiným způsobem, nebude-li mezi námi výslovně ujednáno jinak.
VI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Případy, kdy jako Spotřebitel můžete od Smlouvy odstoupit bez udání důvodů:
Pokud jste Smlouvu uzavřeli jako Spotřebitel, máte dle NOZ právo od Smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní ode dne převzetí zboží. Pokud si objednali několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží 14denní lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží, běží 14denní lhůta ode dne převzetí první dodávky zboží.
Prosím vezměte na vědomí, že podle § 1837 NOZ nemůže ani Spotřebitel odstoupit od Smlouvy:
· dodávce zboží vyrobeného podle požadavků Spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
· dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
· dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej Spotřebitel porušil,
2. Postup při odstoupení od Smlouvy bez uvedení důvodu:
Jsou-li splněny podmínky pro možnost odstoupit od Smlouvy, je nutné abyste ve 14denní lhůtě uvedené v tomto článku v odst. 1 odeslali odstoupení e-mailem na esence@araretama.cz nebo poštou na Naši adresu uvedenou v článku I. VOP nebo jiným zřejmým způsobem odstoupili (např. i zasláním SMS zprávy). Odstoupení můžete napsat (provést) úplně neformálně (ovšem musí být zřejmé, od jaké Smlouvy odstupujete, případně jakého zboží se týká, pokud by se netýkalo veškerého zboží zakoupeného toutéž Smlouvou) anebo můžete vyplnit a poslat připravený formulář, který je uveden na poslední straně těchto VOP. V případě použití vzorového formuláře Vám bez zbytečného odkladu potvrdíme jeho přijetí. Odstoupení nemusíte nijak odůvodňovat.
Současně je nutné, abyste Nám nejpozději 14. den od odstoupení od Smlouvy předali nebo odeslali službou www.balikovna.cz na adresu Lenka Siwková, pobočka Balíkovna – Česká pošta, 252 29 Dobřichovice odeslali zpět zboží, které jste od Nás obdrželi dle Smlouvy a kterého se odstoupení týká. Při zasílání zboží zvolte službu Balíkovna, ale nezasílejte zboží na dobírku. Náklady na vrácení zboží nesete sami. Zboží zašlete nepoškozené a neopotřebované, včetně všech součástí a příslušenstvím a případnými dárky, které jste spolu se zbožím od Nás obdrželi, a je-li to možné, pak i v původním obalu. Doporučujeme Vám zboží pojistit pro případ, že byste ho posílali jiným způsobem než Balíkovnou.
Pokud jste již dříve tyto údaje nezaslali v samostatném oznámení o odstoupení od Smlouvy (např. vyplněním ve vzorovém formuláři), připojte, prosím, i údaj o volbě způsobu vrácení peněz, pokud je nechcete vrátit stejným způsobem, jako jste platbu hradili.
3. Vrácení peněz:
Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy dle odst. 2 tohoto článku Vám vrátíme peníze, které jsme od Vás přijali jako platbu za zboží, včetně nákladů na dopravu (myšleno dopravu objednaného zboží od Nás k Vám, ne náklady na vrácení zboží) a veškerých dalších nákladů s dodáním zboží uhrazených. Pokud jste však při objednání zboží nezvolili nejlevnější způsob dodání zboží, dle zákona Vám vrátíme částku odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Nejsme však povinni Vám peníze vrátit dříve, než Nám zboží předáte zpět anebo prokážete, že jste Nám zboží zpět odeslali. Peníze Vám vrátíme stejným způsobem, jakým jste Nám je uhradili, leda byste souhlasili s jiným způsobem platby, se kterým by pro Vás nebyly spojeny další náklady. Vezměte prosím na vědomí, že bude-li Nám zboží vrácené poškozené nebo opotřebené, vzniká Nám nárok na náhradu újmy tím vzniklé a máme právo si tento nárok jednostranně započíst proti Vašemu nároku na vrácení kupní ceny. Tedy v takovém případě bychom Vám vrátili pouze rozdíl mezi kupní cenou (včetně nákladů na dopravu) a částkou odpovídající vzniklé újmě (tj. rozdíl mezi cenou bezvadného zboží a cenou zboží poškozeného). Jen připomínáme, že institut odstoupení od smlouvy bez udání důvodů slouží jako alternativa prohlédnutí zboží v „kamenném obchodě“. Tedy abyste měli možnost zjistit, jestli jste si objednali zboží, jaké jste chtěli, zjistili jeho funkčnost a vlastnosti. Neslouží k tomu, aby bylo zboží používáno a docházelo ke snižování jeho hodnoty. Pokud byste toto nerespektovali a došlo ke snížení hodnoty zboží, pak si tomu odpovídající poměrnou část kupní ceny jsme oprávněni odečíst z celkové částky Vámi zaplacené při koupi zboží a vrátit Vám jen tento rozdíl (tj. rozdíl mezi cenou bezvadného zboží a cenou zboží poškozeného/opotřebovaného).
4. Nesplnění podmínek pro odstoupení od Smlouvy bez udání důvodů:
Pokud by v konkrétním případě došlo k tomu, že by Kupující odstupoval od Smlouvy s odkazem na možnost odstoupit bez udání důvodů, ale přitom by některá z podmínek splněná nebyla (např. by šlo o zboží, kde není odstoupení možné dle § 1837 NOZ anebo by bylo odstoupení učiněno později než ve 14denní lhůtě nebo by nešlo o Spotřebitele), Kupujícího o této nemožnosti bez odkladu vyrozumíme. Peníze v takovém případě Kupujícímu vrátit nemůžeme. Naopak Kupujícím v rámci odstoupení zaslané zboží obratem vrátíme na doručovací adresu. Upozorňujeme, že pokud by se Vás taková situace týkala a zpět zaslané zboží byste nepřevzali, necháme ho ještě měsíc po neúspěšném pokusu o doručení u Nás uskladněné. Po tuto dobu budete mít možnost si zboží na vlastní náklady vyzvednout. Pokud tak neučiníte, bez dalšího upozornění zboží (je-li to možné) prodáme a výtěžek z prodeje po odečtení nákladů Vám zašleme. Není-li prodej možný, zboží místo prodeje zlikvidujeme.
5. Odstoupení od Smlouvy v ostatních případech, zrušení Smlouvy:
V případě, že by z Vaší strany nedošlo k úhradě celé ceny ani do 5 dnů po její splatnosti, Smlouva se uplynutím této lhůty ruší. V případě, že jsme od Vás před tím obdrželi částečnou platbu na kupní cenu, vrátíme Vám ji do 14 dnů od zrušení Smlouvy, nebude-li mezi námi výslovně dohodnuto jinak.
Jak Vy jako Kupující, tak My jako Prodávající jsme dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem nebo uvedených v těchto VOP.
6. Vrácení dárku poskytnutého k uhrazené objednávce:
Je-li Vám společně se zbožím poskytnut dárek, je darovací smlouva mezi námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy z Vaší strany bez uvedení důvodů, pozbývá darovací smlouva účinnost a jste povinni Nám poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy vrátit.
VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
1. Důležité paragrafy, podle kterých se při reklamaci postupuje: Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním i předpisy. Jde zejména o ustanovení § 1914 až 1925. Dále ustanovení § 2099 až 2112 pro ne-Spotřebitele a pro Spotřebitele pak § 2158 až 2160.
2. Vady, za které neseme odpovědnost: Jako Prodávající Vám odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady. Odpovídáme tedy za vady, které má zboží v okamžiku jeho převzetí, a to i v případě, že se vada projeví až po převzetí, nejpozději však ve lhůtě 2 let od převzetí zboží. Jste-li Spotřebitelem, pak v případě, že se vada u zboží projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Jako Spotřebitel můžete vadu, za kterou odpovídáme, reklamovat (uplatnit práva z vadného plnění) v obecné 3leté promlčecí lhůtě. Ostatní Kupující musí vadu reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co ji mohli při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání zboží (jde-li o vadu skrytou).
3. Jaké nároky můžete v případě vady na zboží požadovat?
A. Pokud jste Spotřebitel:
· můžete požadovat odstranění vady, a to buď opravou anebo dodáním nového zboží, pokud Vámi zvolený způsob odstranění vady není nepřiměřeně nákladný ve srovnání s druhým způsobem anebo nemožný.
V případě, že bychom vadu odmítli odstranit nebo jí neodstranili řádně nebo by se vada vyskytla opakovaně nebo je vada podstatným porušením smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste zboží nechtěli koupit) nebo by z Našeho prohlášení či chování bylo zřejmé, že vadu v přiměřené době nebo bez zbytečných obtíží pro Spotřebitele neodstraníme, pak můžete jako Spotřebitel požadovat:
· přiměřenou slevu nebo
· odstoupit od Smlouvy.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které Spotřebitel obdržel. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Odstoupí-li Spotřebitel od Smlouvy, Prodávající mu vrátí kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu Spotřebitel prokáže, že zboží odeslal.
B. Pokud nejste Spotřebitel:
Je-li vada zboží podstatným porušením Smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste Zboží nechtěli koupit), můžete volit mezi těmito nároky:
· odstranění vady opravou,
· dodání nového zboží bez vad,
· přiměřená sleva z kupní ceny,
· odstoupení od Smlouvy.
Volbu nároku je nutné Nám sdělit bez zbytečného odkladu po oznámení vady, jinak máte práva jen jako při nepodstatném porušení Smlouvy. Výjimkou jsou situace, kdy byste požadovali odstranění vady, a My vadu neodstranili v přiměřené lhůtě anebo bychom Vám rovnou sdělili, že vadu neopravíme. V takových případech můžete místo odstranění vady požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny anebo odstoupit od Smlouvy.
Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, můžete volit mezi těmito nároky:
· odstranění vady opravou,
· přiměřená sleva z kupní ceny.
Pokud zvolíte odstranění vady a My bychom to nezvládli včas anebo vadu odmítli opravit, můžete požadovat slevu z kupní ceny anebo od Smlouvy odstoupit. Upozorňujeme, že dle NOZ není možné provedenou volbu nároku měnit bez Našeho souhlasu.
4. Kdy práva z vadného plnění Kupujícímu (ani když je Spotřebitelem) nenáleží?
Práva z vadného plnění Vám nenáleží:
· pokud byste před převzetím zboží věděli, že má vadu, anebo byste vadu sami způsobili,
· pokud by šlo o vady způsobené nesprávným užíváním,
· u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
· při opotřebení zboží způsobené obvyklým užíváním
· u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, které věc měla v době, kdy jste ji převzali,
· vyplývá-li to z povahy věci,
· při pozdním uplatnění reklamace.
VIII. SPOTŘEBITELSKÉ RECENZE
1. Na Webu, případně v mailové a obdobné komunikaci se Spotřebiteli zveřejňujeme reference na naše zboží. Tyto reference jsou vždy referencemi našich Kupujících. Tato skutečnost je ověřena tím, že jde o reference vyplněné jako zpětná vazba v dotazníku zasílaného Kupujícím. Dotazník je zasílaný přímo Kupujícímu na kontaktní mail uvedený v objednávce a je tak zajištěno, že taková reference pochází od Kupujícího.
1. Na Webu, prodejních stránkách, na Našich profilech na sociálních sítích i v mailové a obdobné komunikaci se Spotřebiteli zveřejňujeme reference na naše zboží. Tyto reference jsou vždy referencemi našich Kupujících a jsou zveřejněné s jejich souhlasem. Před zveřejněním reference vždy ověřujeme, že jde o osobu, která si zboží u nás zakoupila, a to kontrolou údajů v účetnictví (na zaplacených fakturách). Případně jde o reference, které jsme obdrželi od našich Kupujících v rámci vyplnění zpětné vazby – dotazníku zaslaného Kupujícímu po dodání zboží.
IX. ZÁVĚREM
1. Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.
2. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.
3. Tyto VOP jsou účinné od 25.8.2024.
4. VOP jsme oprávněni jednostranně měnit. Rozhodující je však vždy závazné to znění, které bylo účinné v době uzavření Smlouvy.
VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
(Vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy dle § 1837 občanského zákoníku; podrobnosti najdete v článku VI. našich všeobecných obchodních podmínek. Odstoupení musí být odesláno nejpozději poslední den 14denní lhůty. Toto odstoupení může učinit pouze spotřebitel a pouze v případě, že je pro dané zboží odstoupení možné.)
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Adresát (e-shop):
ELOAH s.r.o.
IČ: 08781982
Sídlo: Rybná 716/24, 110 00 Praha 1
E-mail: esence@araretama.cz
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
Datum objednání (uzavření kupní smlouvy):
Číslo objednávky (dobrovolné, ale umožní nám rychleji objednávku dohledat):
Moje jméno a příjmení:
Moje adresa:
PRO PŘÍPAD, ŽE BYLA KUPNÍ CENA HRAZENA KARTOU A NE PŘEVODEM Z BANKOVNÍHO ÚČTU A CHCETE PENÍZE VRÁTIT NA ÚČET:
Peníze mi vraťte na bankovní účet vedený u …………………….banky, číslo účtu:
Datum:
Podpis (pouze pokud je formulář zasílán v listinné podobě):